بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
عملکرد بیت کوین در ۱۰ سال گذشته؛

بازگشت بیت کوین در مقابل کلاس‌های اصلی دارایی 

بازگشت بیت کوین در مقابل کلاس‌های اصلی دارایی 
زمستان رمزارز‌ها سرانجام در سال ۲۰۲۳ به پایان رسید و بیت کوین ۱۵۶ درصد در طول سال صعود کرد.
کد خبر : ۲۷۸۷۴۴

به گزارش بورس نیوز به نقل از visualcapitalist؛ این بار به عملکرد بیت کوین را در مقایسه با سایر دارایی‌های مهم خواهیم پرداخت. 

بازگشت بیت کوین در مقابل کلاس‌های اصلی دارایی 

این رمزارز نه تنها عملکرد بهتری نسبت به تمام کلاس‌های دارایی اصلی داشت، بلکه بهترین سال خود را از سال ۲۰۲۰ تجربه کرد. عوامل متعددی قیمت‌ها را بالاتر برد، از جمله پیش بینی برای عرضه ۱۱ ETF بیت کوین که کریپتو را برای یک پایگاه سرمایه گذار گسترده‌تر در دسترس قرار می‌دهد.

رشد بیت کوین چگونه بوده است؟
در ادامه، بازده سالانه بیت کوین و نوسانات بیش از حد را در مقایسه با دارایی‌هایی مانند سهام، اوراق قرضه و کالاها، ترسیم شده است.

بازگشت بیت کوین در مقابل کلاس‌های اصلی دارایی 

بیت کوین به عنوان یک دارایی ریسکی باتوجه به اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را در سال ۲۰۲۴ کاهش خواهد داد، بر ارزش آن افزوده شده است.

احساسات مثبت دراین مورد نیز افزایش یافته که منجر به رویداد نصف شدن در سال ۲۰۲۴ شد که هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد. هاوینگ فرایندی است که در آن پاداش استخراج یک بیت کوین نصف می‌شود و این یعنی ماینر‌ها ۵۰ درصد پاداش کمتری برای تایید تراکنش‌ها دریافت می‌کنند. در عوض، این امر نرخ رشد عرضه پول را کاهش می‌دهد، که ممکن است باعث افزایش قیمت‌ها در صورت بالا ماندن تقاضا شود.

در مقایسه با S&P ۵۰۰ در سال ۲۰۲۳، بازده ۲۵ درصدی داشت که بالاتر از میانگین تاریخی ۱۱.۵ درصد بود در حالی که اوراق قرضه ایالات متحده شاهد بازده ۵ درصدی داشته است.


بازگشت بیت کوین طی دهه گذشته
از دیدگاهی دیگر، این نحوه عملکرد بیت کوین از سال ۲۰۱۳ تاکنون است:

بازگشت بیت کوین در مقابل کلاس‌های اصلی دارایی 

به طور متوسط، این شرکت ۶۷۱ درصد در سال بازگشته است، و قوی‌ترین بازده در سال ۲۰۱۳ زمانی که بیش از ۵۰۰۰ درصد افزایش یافت - از ۱۳ درصد به ۱،۱۰۰ درصد رسید.

بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، بیت کوین با افزایش قیمت به ۲۰ هزار دلار، شاهد پیشرفت چشمگیر دیگری بود و برای عموم مردم شناخته شده‌تر شد. در همان زمان، موجی از ارزه‌ای رمزنگاری شده وارد بازار شدند. بعدها، در سال ۲۰۲۱، بیت کوین به بالاترین قیمت ۶۴،۸۹۹ دلار رسید و به یک کلاس دارایی یک تریلیون دلاری تبدیل شد.

اینکه بیت کوین همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهد یا خیر، در هاله حدس و گمان‌های شخصی است، اما باتوجه به تاییدیه‌های نظارتی جدید برای ETF ها، تسهیل پولی بالقوه و رویداد هاوینگ آتی در آوریل ۲۰۲۴، چندین عامل امیدوارکننده به نظر می‌رسند.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر